Felanmälan och öppning av dörrar
Om felanmälan
I brådskande fall, t.ex. vattenläckage, vänligen kontakta dejournumret 050 389 1839, som är tillgängligt 24/7.
Du kan fylla i felanmälan längst ned på denna sida.
Innan du fyller i felanmälan, kontrollera om du kan hitta lösningen på ditt problem i våra videoinstruktioner eller i radiatorinstruktioner.
Märk väl att servicepersonalen byter varken säkringar, glödlampor eller lysrör, det gör du själv (föreutom i Puuvilla, service kommer att ersätta säkringar).
Dörröppning
Dörröppningsdejouren sköts av Luotsi Kiinteistöpalvelut Oy på dejournummer 050 389 1839, som betjänar 24/7.
Om du behöver dörröppning, alltid ring till det här numret.
Dörröppningsavgiften är 40€, som hyresgästen kan betala antingen kontant eller med bankkort till servicemannen. Vid betalning med faktura är avgiften 55€, som VOAS kommer att fakturera i efterhand av hyresgästen som beställt dörröppningen. Identitet bör bevisas i samband med dörröppningen. Avgiften för en borttappad nyckel är 100 euro.
När VOAS kontor är öppet kan du hämta nyckeln avgiftsfritt från vårt kontor. När du hämtar nyckeln måste du bevisa din identitet med ett officiellt fotolegitimation. Giltiga former av identifiering är:
- pass
- identitetskort
- körkort
- uppehållstillstånd
Till exempel ett studentkort eller FPA-kort är inte giltigt som identitetsbevis.